10 juli 2011

I stället för blomma

Det har varit skönt med helg och jag har mest varit hemma med lite pyssel och planerat lite mellan stunderna i soffan. 


Men i fredags kväll var jag hemma på film och mys kväll hos min bror Fredrik och hans sambo Dessi, vi träffas rätt ofta och myser med lite film och god mat när andan faller på. Det faller sig ganska naturligt när vi bor så nära varandra, deras lägenhet ligger bara ett kvarter bort. 


Vi såg på The Adjustment Bureau med Matt Damon och den fantastiska Emily Blunt. Det var en toppenfilm som jag varmt rekommenderar. Både spännande, coola effekter och romantik. 




Vi pratade lite under kvällen om vad Fredrik och Dessi skulle ta med sig som inflyttningspresent till en fest de skulle på under lördagen. Vi brainstormade lite fram och tillbaka och så kom jag ihåg att hon hade tipsat mig om små söta glasburkar med små gelehallon, hjärtan och maränger som fanns att köpa på Åhléns. Tidigare under dagen hade jag varit och handlat på Ö&B med min andra bror Johan och då hade jag köpt på mig ett gäng med jättefina konserveringsburkar. 


Sagt och gjort, resultatet blev hemmagjorda mini maränger i de söta små burkarna och en egen designad etikett på sidan. 


Bildkälla: Dessis mat.


Hur fina som helst, och det är otroligt gott med maränger till högsommarens alla glass-stunder. 


Fina glasburkar kan man fylla med allt möjligt gott, maränger, skorpor, småkakor, godis eller nötter. Bind om ett fint band och skriv en egen etikett och vips har man en personlig gåva som lätt kan anpassas efter mottagarens egna intressen. 





Hoppas ni haft en bra helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar