29 oktober 2011

Spökinvasion i kokvrån


Nu är det Halloween tider och i nästa vecka är det Alla helgons dag.

De flesta bloggar jag läser har överöst sina läsare med extremt snygga och stylade bak kreationer som väcker både habegär och liite avundsjuka. 

Men men, lite spök känsla vill jag också ha, fast både pengar och tid är en bristvara. 

Så jag pillade ihop min egna lilla spök armé av spröda små maränger. Perfekt till cupcakes dekor, glass och som pricken över i på kladdkakan.  


Gjorde en sats av min varmvispade maräng minus röd karamell färg och vips blev det kritvita små spöken i rader som fick torka i ugnen. Lite smält choklad fick bli ögon och sen var de klara. Charmiga blev de också med lite sprickor och olika ögon, som spöken ska va!


Jag spritsade även ut lite av degen i samma form som en av mina muffinsplåtar som är formade som spöken. Vips blev det ganska lätt att göra små fina bakelser med kladdkakemuffins, syrliga hallon, vispad grädde och ett spöke överst. 

Nom, nom, nom!

Hoppas alla har en bra helg!

Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar