25 september 2011

Ny kompis i kokvrån!

Jag har köpt en ny liten kompis till min kokvrå. 

Ja, jag har länge suktar efter en KitchenAid att förgylla tillvaron med. 
Men jag vet också att jag inte har råd med en som min ekonomi ser ut idag, hur fina de än är.

Så gissa om jag blev glad när en av mina jobbarkompisar tipsade mig om en liten röd köksmaskin som låg ute på Blocket för en 500 lapp. Jag skickade ett e-post meddelande snabbt som tusan, och 4 timmar senare var jag stolt ägare till en nästan ny Bosch MUM46R1




Röd, smidig och precis lagom till mina bak projekt. 

Bildkälla: myfavoritethings.se

Det följde med tre olika munstycken och en grönsaksskärare. Den sistnämnda hamnade i förrådet då jag hellre använder min vanliga hushålls assistent för att skiva grönsaker. Har testat maskinen till en rad olika saker nu och den har funkat till både bröddeg, kakdeg och maräng än så länge. 

Enda nackdelarna med den är att det kan vara lite trixigt att få fast skålen ibland om munstycket sitter i ett olämpligt läge och att den kanske inte är aktuell om man vill köra stora degsatser. Men för mitt lilla singelhushåll så passar den ypperligt till den dagen jag har råd med en KitchenAid.

Imorgon är det ny vecka och jag har ganska många roliga saker att se fram emot. 

Det behövs efter veckan som varit kan jag lova.

Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar