15 september 2011

Lite bild pyssel

Bilder, fotografier, kollage, ord, fonter och konst är något som kan påverka mig oerhört mycket. Ofta så till den grad att det kan bli handlingsförlamade. Men ibland snubblar jag på bilder som känns i hjärtat, klockrena motiv som jag inte vill glömma. 

Och då sparar jag dom! I en överfylld mapp på min hemdator finns efter år av samlande nu en massa fina bilder. Så ibland dyker jag in mappen när jag behöver inspiration. 

De senaste dagarna har jag försökt styra upp i min lägenhet, det har varit en hel del på "Att göra!" listan som mellan jobb och brist på ork blivit ganska lång. Men jag valde att ta ut min sista semestervecka den här veckan, och har sakta lyckats få ordning på det mesta nu.

Det som tagit längst tid är min mini walk in closet, den är minimal. En byrå och ett litet sängbord med tre lådor har jag lyckats klämma in. Efter senaste veckans tvättande, vikande och ut rensning är garderoben nu i princip klar. 

Jag ville göra den lite mysig, förutom funktionell. Så efter lite återanvändning av prylar jag redan hade så blev det en liten shoppingresa med mamma till Rusta och Ikea. Lite fina plastboxar för lite udda prylar, krokar, doft ljus, en fluffig matta och en ny ram blev inhandlat. 


Ramen är tokbillig, 9 kr på Ikea, plats för bilder på två sidor och så fin. 

Efter lite rotande i min bild mapp så hittade jag två bilder jag fastnade för. 

Den ena med den klassiska bilden från NY från 1944, Eternal Kiss. Den andra var en bild jag sparat från bloggen The Decorated Cookie med englesk text tryckt i lite olika fina mönster. 

Jag ville ha texten på svenska så jag gjorde en egen variant som passade ramen. 

Bildkälla: thedecoratedcookieblog.com

Jag har lagt upp en pdf fil med båda bilderna på en A4 om man vill trycka ut hemma. 


Bilderna har en storlek på 15X10 cm och jag har gjort en tunn markering för till skärning runt bilderna.

Jag funderar på att kanske trycka upp en stor bild av texten och hänga i köket.

Skulle passa bra där också!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar