26 augusti 2011

Lite gott & blandat

Den här veckan har varit ganska tuff för min del. Mycket jobb, väntan och en hel del annat strul som klämts in på ett par dagar. Men nu börjar de flesta av mina lösa trådar knytas ihop och det ska bli skönt med helg och vila. 


Jag blev så glad igår när jag hörde en duns på hall mattan och hittade ett litet tjockt kuvert som väntade på att öppnas. Inuti fanns den nya superfina boken "Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverk" som jag fick som belöning för två recept jag provbakade åt Mia Öhrn i våras. Boken är jättefin och jag kommer baka en hel drös av recepten i höst. 


Det är alltid kul att baka efter Mias recept, de känns genomarbetade och välbalanserade. Vissa bakböcker känns ihopslängda utan en tanke på personen som köper boken och ska baka recepten. Det är skönt med tydliga recept och all den extra information och inspiration som finns i Mias böcker, blogginlägg och artiklar.


Bildkälla: Mia Öhrns blogg


Som en extra liten bonus i och med bokens release så har hon nu en tävling där hon lottar ut två spillrans nya exemplar av boken. 

Inte missa!

Nu sitter jag och pillar ihop lite tomtebloss kakor 
som ska förgylla dagen lite för Dessis syster i morgon. 

De är supergoda små hasselnötskakor, jag lovar, de är bland de godaste kakor som finns! En bonus är att de är perfekta till laktos, mjölk och gluten intoleranta.

Nu blir det filmmys varvat med lite kakbak.

Ha det bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar