4 augusti 2011

Dags att investera i lite silikon...

...till kokvrån.


Varje år väntar jag med hög förväntan på den nya IKEA katalogen som brukar dimpa ner i brevlådan i början på augusti. Än har katalogen inte kommit hem, men flera av årets nyheter finns på IKEAs hemsida.


Om man inte kan hålla sig till den svenska upplagan kommer hem så kan man tjuvkika lite på den amerikanska IKEA katalogen online.


Den amerikanska IKEA katalogen

Det ska bli kul att testa två av årets nyheter i deras bakpryls sortiment. I nya serien SOCKERKAKA finns än så länge en vändbar bakmatta, med en vuxen sida och en barn sida och en liten kniv med hjärtstämpel. Andra delen i serien är en fin hjärtformad sockerkakform, båda tillverkade i silikon och klarar både diskmaskin och värme upp till 250 grader. Vore kul om de utökade med ännu fler silikon prylar, silikon är ett smidigt och tåligt material som jag gillar skarpt i mina köksredskap. 
Bildkälla: IKEA.se
SOCKERKAKA, bakmatta med kniv
Bildkälla: IKEA.se
SOCKERKAKA, bakform


 Min förkylning börjar bli lite mindre hemsk
 så jag hoppas jag är tillbaka på jobbet imorgon.

Hoppas alla får en mysig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar