20 november 2011

Skön och grön adventsmarknadslördag

Snön lyste med sin frånvaro, men lika glada för det var vi. 



Vi var ett litet gäng som stod och sålde egen gjorda godsaker, hantverk och smycken på Linköpings första adventsmarknad igår. Trots missen som gjorde att någon på Corren glömt att klämma in den o så viktiga annonsen inför lördagens marknad, så var det en strid ström besökare som ändå hittade till trädgårdsföreningen denna varma november lördag. 

Vi hade klätt upp oss i finaste tomteluvorna, och vi var redo för dagen med varm glögg och pepparkakor i massor. 

All kola jag kokat sålde slut, allt saffransbröd Susanne bakat sålde slut, pepparkakshuset lottades ut, och mina älskade saffransbiscotti sålde också slut. Kvar blev lite hantverk och lite mini marshmallows jag slagit in i fina cellofanpåsar och en hel massa pepparkaksdeg som jag kanske, ja kanske, gjorde lite för mycket av. 

Men, men, vad gör väl det, nu har vi varm choklad topping och pepparkaksdeg så det räcker ända fram till jul.

Nu ska jag ta det lugnt, det har varit ganska stressigt med att hinna med allt innan marknaden igår. 

Men kul som attans var det, och jag hoppas jag får chansen att stå nästa år också.

Tack till tjejerna på Majeldens Café & Secondhand för en toppendag!

Kramis!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar